marți, 18 aprilie 2017

Diagnoza pe marca Daewoo

  Diagnoza pe aceasta marca este destul de dificila datorita faptului ca producatorul a schimbat protocolul de adresare in decursul timpului.
   O casificare se poate face dupa norma poluare Euro.Astfel pentru masinile Euro2,Daewoo a folosit protocolul ALDL.Mentionez faptul ca masinile care folosesc acest protocol au o mufa diferita de standardul OBD2,folosind o mufa cu 12 pini.Pentru a face diagnoza pe aceste masini este necesar sa folosim o interfata care poarta numele protocolului,ALDL.Programul de diagnoza este EFILIVE4 care poate fi gasit free pe net.In acest program sunt citite erorile nu si interpretate,astfel gasim erorile sub forma generica Pxxxx.Pentru interpretarea lor se va folosi AUTODATA.
   Masinile Daewoo Euro3 si 4 au mufa OBD2 standard.cu16 pini si cu aceeasi alocare a pinilor.Pentru diagnosticarea cestora se pot folosi interfete din seria ELM327 cu programe generice OBD2Crazy sau ScanMaster.In multe cazuri rezulate foarte bune se obtine folosind interfata de Opel,Op-com.Pentru aceasta vom selecta un model cu un motor cu capacitate cilindrica asemanatoare masinii testate.Pentru Matiz de exemplu vom selecta Opel Agila cu motor de 1000cmc.
   Mentionez ca testerul dedicat acestei marci este CarmaScan  sau Scan100.Acesta contine si protocoalelele ALDL si protocoalele KWP,permitind realizarea diagnozei pe toate modelele marcii.Pretul acestuia este prohibitiv pentru diagnoza DIY ,putind fi gasit doar in serviceurile dedicate marcii .

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu